zaterdag 10 november 2012

Kerstkaart 2012 #3 en #4

Ik heb deze week een video laten zien waarbij ik kaarten maak met versasmark inkt.
En zoals ik al vermelde heb ik nog meer kaarten in deze stijl gemaakt.
 
Kerstkaart #3:
Ik ben begonnen met een enkele grijze kaart (dezelfde kleur als de basiskaart).
Deze heb ik gesneden op 9,9 x 14,3 cm.
Met de tekststempel heb ik een achtergrond gemaakt. Omdat de stempel niet helemaal op de kaart past heb ik 'm twee maal gestempeld. Precies onder elkaar.
Met een ronde stans het ik een passe-partout gesneden.
Met dezelfde stans en een maatje groter heb ik een kader voor om het passe-partout gesneden.
Ik heb de twee stansen in elkaar gelegd en met een stukje plakband aan elkaar geplakt.
Het kader is met zilveren embossing inkt bewerkt.
Ik heb mijn enkele kaart op de basis kaart gelegd en met een potlood de cirkel overgenomen.
In deze cirkel heb ik een kerstklok gestempeld en met embossing inkt bewerkt.
De enkele kaart is met wat foam blokjes op de basis kaart geplakt en als afwerking heb ik met een zilveren gelpen een randje om de kaart getekend en een strikje met wat zwart/witte twine gestrikt.
 
 
 
Kaart #4:
Ik ben begonnen met een dubbele grijze kaart.
Met versamark en de stempel met de hulst heb ik de eerst afdruk op het karton gemaakt.
Ik heb drie kerstballen gestempeld en met zilveren embossing inkt bewerkt.
Daarna heb ik ze met een fijn schaartje uitgeknipt.
Door de ballen eerst los op de kaart te leggen kon ik bepalen waar de "ophang touwtjes"moesten komen.
Nadat ik deze op de juiste plek had gestempeld kon de rest van de kaart gedecoreerd worden met sneeuwvlokken.
De kerstballen zijn met foam blokjes op hun plek geplakt.
De buitenste hoeken heb ik met een ronde hoekenpons geponst.

 
Veel hobby plezier

1 opmerking:

  1. Hoe eenvoud rijkdom wordt. Hele mooie kaarten Marion. Door jou heb ik nu gezien dat Versamark ook anders gebruikt kan worden dan alleen maar met embossingpoeder. Je vorige kaart was ook al zo apart. Groetjes, Mienokje

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts with Thumbnails