dinsdag 18 december 2012

Kerstkaart 2012 #11

Ik vond in een tijdschrift een kerstkaart die ik gebruikt heb als inspiratie voor die van mij.
Het was een ronde kaart, maar ik heb er een vierkante van gemaakt.
Gebruikte materialen:
* crème vierkante kaart
* Design papier van Making Memories
* Rode Brad
*Pons: Ster
* Strass steentjes
 
Van het groene design papier heb ik een vierkant gesneden van 13 x 13 cm.
Daarboven op heb ik een crème cirkel gesneden met een doorsnede van ongeveer 12 cm.
De cirkel daarboven op is ongeveer 11 cm.
Mocht je geen cirkelsnijder hebben dan kun je ook 2 opeenvolgende bordjes of kopjes gebruiken.
Net onder het midden van de cirkel heb ik diverse strookjes design papier geplakt. De onderste rand heb ik zelfs voorzien van een mooi geponst randje.
 
Uit één van de design vellen heb ik een kerstboom geknipt. De piek van de boom is een rode glitter Brad. Voor de boom heb ik een ster geplakt die ik met een figuurpons heb geponst.
Het bloemetje heb ik gemaakt van 3 rondjes papier.
Ik heb ze eerst vochtig gemaakt met water en ze verkreukeld tot propje.
Daarna heb ik ze weer open gevouwen en met z'n drieën op elkaar gelegd. Met een brad zet je ze aan elkaar. Omdat het papier wat vochtig is kun je het in een leuke vorm vouwen. Als de bloem naar je zin is laat je het drogen.
Als de bloem droog is kun je het met lijm vast plakken. Op de ster heb ik nog 3 kleine strass steentjes geplakt voor wat extra bling.
 

 
Veel hobby plezier

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts with Thumbnails