vrijdag 25 januari 2013

Papertape Kaart

Ik heb al een tijdje papertape in huis en ik ben er nu echt mee aan de slag gegaan.
En wat is het toch leuk tape!
Het is makkelijk in gebruik. Het scheurd zo van de rol. Als je een foutje maakt kun je het gemakkelijk verwijderen. En wat je ook maakt, het kan nooit fout gaan.
 
Het tape dat ik voor deze kaart gebruikt heb is van Marianne Design.
Ik heb op een creme papicolor kaart (op 6 cm van de kant) een streepje gezet.
Vanaf deze lijn heb ik om en om het tape geplakt.  Door het tape in verschillende lengtes te scheuren ontstaat een speels effect.
Toen alle strookjes op hun plaats zaten kon ik het ruche maken.
Zo heb ik het gemaakt:
Neem een stuk lint.
Plak aan de bovenkant van het lint, het tape.
Nu kun je langzaam de ruches maken.
Door het tape aan de boven zit, blijft het lint mooi zitten.
Ik heb dit gedaan op mijn craft sheet. Je kunt het ook op je snijmat doen, maar wees voorzichtig met het los maken van het lint en de tape van de mat.
Door het tape kan het lint meteen op de kaart geplakt worden.
Ik heb een bruine strookje papier van 1 cm net iets over het tape geplakt.
Dit om het netjes af te werken.
Op het bruine strookje is een creme strookje van 0,5 cm geplakt.
De stempel met de verjaardags wens maakt de kaart af.
 
 
Veel hobby plezier

1 opmerking:

  1. Leuk he papertape!! Had ik ook al gevonden. In een leuke winkel trouwens. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts with Thumbnails